RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPACH 3 i 4 LATKÓW
8:00
Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne wg pomysłów dzieci lub przy udziale nauczyciela.
Rozmowy kierowane z dziećmi, zgodnie z tematyką kompleksową i zainteresowaniami dzieci.
8:00 - 13:00
Realizacja podstawy programowej
8:00 - 8:15
Przygotowanie do śniadania, kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych związanych z samoobsługą dzieci.
8:15 – 8:45
Śniadanie - kształtowanie nawyków kulturalnego i estetycznego spożywania posiłków
Zabiegi higieniczne i samoobsługowe po posiłku
8:45 – 9:30
Zajęcia wychowawczo - edukacyjne realizowane wg. wybranego programu wychowania przedszkolnego wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach
9:30 - 10:30
Zabawy dowolne w sali wg. zainteresowań dzieci, zajęcia indywidualne z dziećmi o szczególnych wymaganiach edukacyjnych.
Obserwacje pedagogiczne.
Zajęcia i zabawy w języku mniejszości narodowej w odbywają się będą w godz. 10:00 - 11:00.
Zabawy i zajęcia z języka angielskiego w zależnoąści od grupy odbywać się będą w godz.10:00 -12:00
Zabawy logopedyczne.
10:30 - 11:45
Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki.
W przypadku niepogody gry i zabawy w przedszkolu.
11:45 - 12:00
Przygotowanie do obiadu.
Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych.
12:00 - 12:30
Obiad- kształtowanie nawyków samodzielnego, kulturalnego oraz estetycznego spożywania posiłków.
12:30 - 13:00
Czynności higieniczne po obiedzie.
Przygotowanie do poobiedniego odpoczynku dzieci młodszych.
Słuchanie bajek, opowiadań, muzyki relaksacyjnej.
Rozchodzenie się dzieci korzystających z minimum programowego.
13:00 - 14:30
Gry i zabawy tematyczne, konstrukcyjne wg. zainteresowań organizowane w sali lub ogrodzie przedszkolnym.
Obserwacje pedagogiczne.
Zabawy logopedyczne.
Zajęcia indywidualne z dziećmi o szczególnych wymaganiach edukacyjnych.
14:30 - 15:00
Czynności higieniczne i samoobsługowe.
Przygotowanie do podwieczorku.
Podwieczorek.
15:00 - 16:30
Zabawy edukacyjne, wychowawcze, ruchowe w sali lub ogrodzie insporowane przez dzieci.
Rozchodzenie się dzieci do domu.
Czas do dyspozycji nauczyciela - 120 min.
Zajęcia dydaktyczne - 45 min.
Zabawy dowolne - 60 min.
Zabawy na świeżym powietrzu - 75 min.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPACH 4-5,4-5-6 I 5-6 LATKÓW
6:30 – 8:00
Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne wg pomysłów dzieci lub przy udziale nauczyciela.
Rozmowy kierowane z dziećmi, zgodnie z tematyką kompleksową i zainteresowaniami dzieci.
8:00 - 13:00
Realizacja podstawy programowej
8:00 - 8:15
Przygotowanie do śniadania, kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych związanych z samoobsługą dzieci.
8:15 – 8:40
Śniadanie - kształtowanie nawyków kulturalnego i estetycznego spożywania posiłków
Zabiegi higieniczne i samoobsługowe po posiłku
8:40 – 9:40
Realizacja wybranego programu wychowawczo-dydaktycznego, zajęcia wychowawczo dydaktyczne
9:40 - 10:40
Zabawy dowolne w sali wg. zainteresowań dzieci, zajęcia indywidualne z dziećmi o szczególnych wymaganiach edukacyjnych.
Obserwacje pedagogiczne.
Zajęcia i zabawy w języku mniejszości narodowej w zależności od grupy odbywać się będą w godz. 11:00 - 14:30.
Zajęcia i zabawy w języku angielskim w zależności od grupy odbywać się będą w godz.10:00 - 12:00
Zabawy logopedyczne.
Katecheza dla dzieci 5 i 6- letnich w godz.10:30-12:00
10:40 - 11:50
Gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe na świeżym powietrzu, prowadzenie obserwacji przyrodniczych, prace porządkowo-przyrodnicze, spacery, wycieczki. w razie niepogody zajęcia odbywają się w przedszkolu
11:50 - 12:30
Przygotowanie do obiadu.
Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych.
12:00 - 12:30
Obiad- kształtowanie nawyków samodzielnego, kulturalnego oraz estetycznego spożywania posiłków.
12:30 - 13:00
Czynności higieniczne po obiedzie.
Poobiedni relaks, słuchanie bajek, opowiadań, muzyki relaksacyjnej.
Rozchodzenie się dzieci korzystających z minimum programowego.
13:00 - 14:30
Gry i zabawy tematyczne, konstrukcyjne wg. zainteresowań organizowane w sali lub ogrodzie przedszkolnym.
Obserwacje pedagogiczne.
Zabawy logopedyczne.
Zajęcia indywidualne z dziećmi o szczególnych wymaganiach edukacyjnych.
14:30 - 15:00
Czynności higieniczne i samoobsługowe.
Przygotowanie do podwieczorku.
Podwieczorek.
15:00 - 16:00
Zabawy edukacyjne, wychowawcze, ruchowe w sali lub ogrodzie insporowane przez dzieci.
Rozchodzenie się dzieci do domu.
Czas do dyspozycji nauczyciela - 110 min.
Zajęcia dydaktyczne - 60 min.
Zabawy dowolne - 60 min.
Zabawy na świeżym powietrzu - 70 min.