Służy do mycia, służy do picia.
Bez niej na ziemi nie byłoby życia”
Rozwiązanie zagadki było okazją do swobodnych wypowiedzi dzieci na temat znaczenia wody w życiu człowieka, zwierząt i roślin., a także okazją do zwrócenia uwagi dzieci na potrzebę oszczędzania wody. Woda była też przedmiotem zabaw dzieci, które ją przelewały, nalewały, odlewały, dolewały doskonale ćwicząc przy tym sprawność manualną oraz koordynajcę oka i ręki. Zabawy te wzbogaciły wiedzę dzieci, pozwoliły przekonać się, że woda : jest płynem , cieczą, która dostosowuje się do naczynia , naczynie można różnie ustawiać, a ilość cieczy się nie zmieni objętość płynów mierzy się w litrach lub tak jak było w naszym przypadku za pomocą obranej miary np. szklanki, wody przybywa, gdy ją dolewamy, ubywa, gdy odlewamy, kształt i wielkość naczynia sprawia, że „na oko” wydaje nam się różna ilość wody, a po zmierzeniu objętości okazuje się, że jest taka sama ilość. Woda była także okazją do zabaw z elementami współzawodnictwa, „Kto pierwszy napełni małą miskę wodą?”, gdzie dzieci przy użyciu malutkiej gąbeczki nabierały wodę z dużej miski i przelewały do małej. Radości i śmiechu było co nie miara, z pewnością nie były to ostatnie zabawy z wykorzystaniem wody.