W mijającym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu ”Las, dwa, trzy- matematyczne przygody wśród przyrody”. Projekt zakładał wykonanie wielu zadań matematycznych przy użyciu naturalnych, przyrodniczych środków. Jego realizacja okazała się być bardzo ciekawym a zarazem rozwijającym wszechstronnie doświadczeniem.
Jednocześnie projekt bardzo dobrze wkomponował się w naszą innowację „ Ogród w czterech porach roku” oraz w wytyczne Ministra Edukacji Narodowej „ Rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci”.W niniejszym projekcie wzięły udział dzieci wszystkich grup – od maluchów po starszaków. Większość zaprezentowanych zadań była realizowana we wszystkich grupach, niektóre w grupach starszych. Oczywiście jednym z pierwszych naszych kroków było zapoznanie z projektem rodziców i znalezienie w nich sojuszników chętnych do współpracy. Dzięki ich zaangażowaniu i wsparciu mogliśmy zrealizować wiele zadań, szczególnie w czasie edukacji zdalnej. Dzieci dzięki projektowi zdobyły dużo informacji dotyczących środowiska przyrodniczego, doskonaliły umiejętności matematyczne. Przedszkole wzbogaciło się o wiele pomocy wykonanych z tworzywa naturalnego. Przedszkolakom bardzo spodobały się zabawy naturalnym materiałem. Z wielką ochotą dzieci bawiły się kamieniami, kasztanami, drewnianymi patyczkami, piaskiem itp. Dzieci chętnie również wykonywały zadania matematyczne z użyciem naturalnego materiału. W trakcie zabaw swobodnych ochoczo korzystały ze zgromadzonych materiałów. Realizacja projektu była dla nas nowym wyzwaniem i super przygodą.
Za dobrze wykonane zadania i wykazaną wiedzą dzieci zostały nagrodzone certyfikatem, gratulujemy,
Rodzicom serdecznie dziękujemy za wsparcie i zaangażowanie.