21 marca to pierwszy dzień kalendarzowej wiosny. Po długiej zimie z tęsknotą wyczekujemy tego dnia i jest to duży powód do radości dla wszystkich zmęczonych zimnem i wcześnie zapadającym zmrokiem. Tradycyjnym zwyczajem związanym z tym wydarzeniem jest topienie Marzanny. I my postanowiliśmy zachować tradycję. W kolorowym orszaku wszystkie grupy ze śpiewem na ustach pożegnały zimę, a przywitały wiosnę.

Powitanie wiosny połączyliśmyz troską o nasze środowisko przyrodnicze i lasy. Przedszkolaki  przystąpiły do akcji  "laurka dla strażników lasów." Celem akcji jest propagowanie wiedzy na temat zapobiegania pożarom lasów. Laurki przesłaliśmy do organizatorów, powstanie z nich jedna wielka laurka dla wszystkich strażników lesów.

                               W ostatnich dniach maluszki realizowały temat ,,W świecie książek’’. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się jak powstaje książka, jaką drogę musi pokonać do momentu wydania i gdzie książkę można kupić, a gdzie wypożyczyć. Biedronki odwiedziły Gminną Bibliotekę Publiczną w Gogolinie. Zobaczyły jak wygląda praca pani bibliotekarki. Dużą atrakcją w bibliotece okazało się przedstawienie książki Kamishibai w formie ilustrowanych kart pt.,, Kotka Psotka’’. Czas spędzony w bibliotece był dla dzieci miłą wizytą. Bardzo dziękujemy Paniom bibliotekarkom za zaangażowanie i owocną współpracę.

4b667887 3bef 4a87 9817 67862423e628Właśnie zakończyliśmy 4 edycję jesień - zima Ogólnopolskiego projektu PogłówkujMy, w której Krasnoludki bardzo chętnie brały udział. Celem projektu było pobudzenie u dzieci logicznego myślenia czyli pojawienia się w nim odpowiedzi z myśleniem, wymyślaniem, twórczością i kreatywnością w roli głównej. Na każdy miesiąc organizatorzy projektu wysyłali zadania do wykonania. Nie zabrakło gier słownych wzbogacających słownictwo, rozwijających wyobraźnię; integracji głowy, wzroku oraz ręki poprzez zabawy konstrukcyjno – manipulacyjne itp. Dzieci już z niecierpliwością czekają na edycję wiosna- lato.

                               Biedronki bardzo chętnie rozmawiały o zbliżającej się wiośnie i o wiosennych pracach wykonywanych w ogrodzie. Zapoznały się z zmianami, które zachodzą na wiosnę, uczyły się nazw pierwszych wiosennych kwiatów. Poznały narzędzia ogrodnicze i dowiedziały się do czego one służą. Zrealizowały kolejne zadanie projektowe pt.,, Sensoryczne kodowanie’’.

                                Matematyka może być przyjemna i dawać radość. Przekonały się o tym dzieci z grupy „Sówki”, które przez cały dzień uczestniczyły w wielu zabawach i grach matematycznych. Dzień ten był okazją do pobudzania kreatywności i zwrócenia uwagi na powiązania między matematyką, a otaczającym nas światem. Matematyka kształtuje i uczy dzieci, pełni ważną funkcję w procesach poznawania i rozumienia otaczającego świata. Dzieci nigdy nie są za małe na spotkanie z matematyką, czują ją intuicyjnie, mają w sobie niezwykły, cenny, naturalny potencjał. „Sówki” m.in. doskonaliły orientację przestrzenną, liczyły, utrwalały cyfry, rozpoznawały figury geometryczne, układały ciągi rytmiczne. Nie zabrakło także zabawy z kodowaniem, której efektem była piękna żaglówka.

Wszystkie wykonane zadania sprawiły, że dzieci przekonały się , że matematyka nie jest wcale taka trudna, można ją znaleźć wszędzie i trudno byłoby się bez niej obejść.