Służy do mycia, służy do picia.                                                                                         

Bez niej na ziemi nie byłoby życia”

Rozwiązanie zagadki było okazją do swobodnych wypowiedzi dzieci na temat znaczenia wody w życiu człowieka, zwierząt i roślin., a także okazją do zwrócenia uwagi dzieci na potrzebę oszczędzania wody. Woda była też przedmiotem zabaw dzieci, które ją przelewały, nalewały, odlewały, dolewały doskonale ćwicząc przy tym sprawność manualną oraz koordynajcę oka i ręki.      Zabawy te wzbogaciły wiedzę dzieci, pozwoliły przekonać się, że woda :  jest płynem , cieczą, która dostosowuje się do naczynia , naczynie można różnie ustawiać, a ilość cieczy się nie zmieni objętość płynów mierzy się w litrach lub tak jak było w naszym przypadku za pomocą obranej miary np. szklanki, wody przybywa, gdy ją dolewamy, ubywa, gdy odlewamy, kształt i wielkość naczynia sprawia, że „na oko” wydaje nam się różna ilość wody, a po zmierzeniu objętości okazuje się, że jest taka sama ilość.                                                                                                         Woda była także okazją do zabaw z elementami współzawodnictwa, „Kto pierwszy napełni małą miskę wodą?”, gdzie dzieci przy użyciu malutkiej gąbeczki nabierały wodę z dużej miski i przelewały do małej.  Radości i śmiechu było co nie miara, z pewnością nie były to ostatnie zabawy z wykorzystaniem wody.

068afaa5 27fc 4410 9720 da18c2735203

Dzieci z grupy „Krasnoludki” obchodziły Dzień Matematyki.

Do zabaw matematycznych zaprosiły ich Tomek i Agatka „Figurowe postacie”, których poznanie było świetną okazją do utrwalenia figur geometrycznych. Agatka i Tomek zaprosiły dzieci na wieś, na farmę. Tam dzieci po głosach musiały rozpoznać jakie zwierzęta mieszkają na farmie. Pomogły także Agacie i Tomkowi zaprosić wszystkie zwierzęta do właściwej zagrody, policzyć je – sprawdzić czy wszystkie zwierzęta wróciły.

Głośne miauczenie kotków było sygnałem do kolejnych zabaw, tym razem z kotkami. Małe, duże, większe, mniejsze - wszystkie trzeba było złapać i zaprowadzić do mamy, od najmniejszego do największego.

Wielką radość sprawiły dzieciom zabawy z wagą, dzięki której dzieci mogły zwarzyć zwierzęta z farmy Agatki i Tomka , określić, które jest cięższe, a które lżejsze.

Niestety Tomek i Agatka musieli wrócić do swych zajęć, ale z pewnością wrócą jeszcze z nowymi pomysłami na zabawę z matematyką.

 rekrutacja

 

UWAGA RODZICE BARDZO WAŻNE!               

NABÓR NOWYCH WNIOSKOW NA ROK SZKOLNY 2021/2022

                   Złożenie wniosku o przyjęcie do przedszkola należy

składać drogą elektroniczną od 1.03.2021r.-15.03.2021r.

https://nabor.pcss.pl/gogolin/przedszkole/logowanie

PO WEJŚCIU NA STRONĘ KLIKNIJ „WYPEŁNIJ FORMULARZ”

DO FORMULARZA KONIECZNIE TRZEBA DOŁACZYĆ OŚWIADCZENIA, KTÓRE DOTYCZĄ PAŃSTWA SYTUACJI

-ZAŁĄCZNIK DOKUMENTY

Po naciśnięciu przycisku ZAPISZ dane zostaną zapisane w systemie. Zostanie następnie wygenerowany dokument w formacie PDF, który należy pobrać z systemu, wydrukować wraz z oświadczeniami, podpisać i złożyć w placówce pierwszego wyboru.

Wydrukowany formularz przed złożeniem w wybranej placówce musi być podpisany przez oboje rodziców.

Dopiero po złożeniu podania w placówce, kandydat weźmie udział w procesie rekrutacji.

Dokumenty:

  1. Uchwała Rady Miejskiej w Gogolinie
  2. Zarządzenie Burmistrza Gogolina z dnia 15 stycznia 2021
  3. Załącznik nr 1 - Oświadczenia

DSC06455

Dnia 8 marca jak co roku obchodziliśmy w przedszkolu DZIEŃ KOBIET, który przepełniony był życzeniami i niespodziankami . Nie mogło zabraknąć więc uprzejmości ze strony małych „Panów”, którzy byli nadzwyczaj kulturalni – odsuwali koleżankom krzesełka, przepuszczali w drzwiach i pozwalali „porządzić” w grupie! W każdej sali słychać było głośne „Sto lat”, a „wędrująca kapela” wręczała wszystkim bukiety kwiatów i wspaniałych życzeń. To był przemiły dzień!

           DSC00313

3 marca obchodzimy Światowy Dzień Pisarzy – święto ludzi pióra ustanowione w 1984 r. Mimo wieloletniej tradycji nie jest zbyt popularne w Polsce dlatego warto ten dzień upowszechniać już w przedszkolu. W końcu zarówno literatura, jak i osoby, dzięki którym powstaje, warte są uhonorowania. Książka jest nieodzownym elementem w wychowaniu dziecka. Bawi, uczy, rozwija wyobraźnię oraz przekazuje podstawowe wartości. W tym dniu dzieci uczestniczyły w zabawach inspirowanych bajkami, opowiadały o swoich ulubionych bajkach. Dowiedziały się kim jest pisarz i czym się zajmuje. Dzieci poznały nie tylko etapy powstania książki, ale wspólnie ustaliliśmy, jak rozwijało się piśmiennictwo na przestrzeni lat – od tabliczki kamiennej do tabletu. Sami również zamieniliśmy się w pisarzy – wspólnie ułożyliśmy bajkę – książkę o drzewie. Powstały ilustracje do ulubionych bajek, a także indywidualne książeczki dzieci, opowiadane kolegom. Głównym celem obchodów Dnia Pisarza było rozbudzenie czytelniczych zainteresowań wśród dzieci. I to się chyba udało, gdyż coraz chętniej zmieniają się w małych czytelników.

20201016 133922

W bieżącym roku szkolnym dzieci z grupy „Motylki’ i „Krasnoludki” uczestniczą w projekcie „Czyściochowe Przedszkole „ , którego przedstawicielem jest firma Rossmann. Celem tego projektu jest wyrobienie dobrych nawyków higienicznych poprzez przeprowadzenie zajęć dotyczących higieny poszczególnych partii ciała. Dzieci na zajęciach skupiły się na higienie nosa, w której pomogła nam Świnka Zakatarzynka oraz niezbędna Chusteczka Smareczka. Przedszkolacy uczyli się prawidłowo dmuchać nos i dowiedzieli się jak poprawnie dbać o jego higienę. Kolejne zajęcia dotyczyły nauki mycia całego i tu niezwykle pomocna okazała się Gąbucha Spryciucha, która pokonuje  Pociaka Smrodziaka ukrytego w najmniejszych zakamarkach naszego ciała. Dzieci zgodnie stwierdziły, że łazienka to bardzo istotne pomieszczenie w każdym domu . Na ostatnich zajęciach dzieci uczyły się poprawnego mycia zębów oraz poprzez doświadczenia poznały skutki niedbania o nie.

DSC06925

W grupie „Sówki” podczas Dnia Dinozaura sala zamieniła się w prawdziwy park jurajski, w którym królowała zieleń, zaś do przedszkola zamiast dzieci - przybyły same dinozaury. Do tego dnia przygotowywaliśmy się bardzo skrupulatnie – wykonaliśmy dinozaury z rolek po papierze toaletowym oraz zaczęliśmy hodować własnego dinozaura. Dzień dinozaura był okazją do ćwiczeń percepcji wzrokowej i klasyfikacji – układaliśmy dinozaury z puzzli oraz karmiliśmy je odpowiednimi figurami geometrycznymi. Jednak najbardziej podobało nam się wcielanie w role wielkich, średnich i małych dinozaurów. Dowiedzieliśmy się również, że dinozaury żyły bardzo dawno temu… ale pamięć o nich żyje!

 DSC00128

Szare, bure, pręgowane  - 17 lutego przeróżne koty przybyły do naszego przedszkola z okazji Światowego Dnia Kota. Także dzieci w „kocich” strojach i maskach już od rana były gotowe do zabaw i kocich figli. A tych w tym dniu na pewno nie brakowało. Przy okazji uporządkowaliśmy swoją wiedzę o kocim świecie, wzbogaciliśmy ją o wiele nowych ciekawostek, a przede wszystkim dowiedzieliśmy się jak najlepiej zatroszczyć się o koty i te dziko żyjące i o naszych domowych pupili. Oczywiście nie zabrakło zadań i zabaw  z różnych dziedzin – a więc była kocia muzyka, matematyka, karty pracy, gimnastyka, poćwiczyliśmy kocie języki, a z pozostałych po walentynkowym balu karnawałowym balonów – serduszek wykonaliśmy kocie podobizny. Cały dzień dzieci bawiły się swoimi maskotkami, budowały dla nich domki, chętnie dzieliły się opowiastkami, ciekawostkami o umiejętnościach i figlach swoich kotów. A gdy przyszedł czas na relaks z uwagą wysłuchaliśmy historii o Kici Koci w przedszkolu, przeczytanej nam przez Lenkę. 

DSC08641 

Krasnoludki uczestniczyły w kilku ciekawych eksperymentach I zabawach z użyciem baloników.  Najpierw obserwowały, w jaki sposób naelektryzowany balonik przyciąga pieprz oraz trzyma się ściany. Z wielkim zdumieniem patrzyły także, jak balonik sam się pompuje, gdy założymy go na szyjkę butelki z octem i sodą. Duże emocje wzbudził w nich eksperyment, w którym balon przekłuty szpilką, nie pękał oraz eksperyment polegający na tym czy da się podnieść szklankę za pomocą balona. Bardzo dużo radości "małym badaczom" sprawiły zabawy integracyjne w basenie z balonami. Były to bardzo interesujące i kształcące zajęcia i zabawy z balonami.

 

    DSC00012

Bal karnawałowy za nami. A po balu oczywiście zostało mnóstwo balonów. Nie mogły się przecież zmarnować.Trzeba więc było skorzystać z okazji, by wykorzystać je do różnych zabaw i doświadczeń. Było więc nurkowanie w balonowym basenie, poznawanie zjawiska elektrostatyki, sprawdzanie czy balony zastąpią nam odkurzacz, co się stanie , gdy wbijemy w balon wykałaczkę? Czy aby na pewno pęknie? A może na balonie można zawiesić szklankę? Balony wykorzystaliśmy także w zabawach muzycznych i ruchowych. A gdy przyszła pora na odpoczynek poczuliśmy jak delikatne i przyjemne może być uchodzące z balona powietrze. Balon – poduszka to także ciekawe doznanie. Wiele z naszych zabaw wymagało odwagi i przełamania strachu ale „Pszczółki” oczywiście dały radę.