Projekt realizowany był w grupie : „Pszczółek” w okresie od września 2020 roku do czerwca 2021 roku .
Na każdy miesiąc wyznaczony został jeden utwór muzyki klasycznej, a były to następujące utwory:
- Contradanza nr 3 (Beethoven)
- - „Jesień” cz. 3, fragment ze zbioru „Cztery Pory Roku” Vivaldiego
- – „Pizzicato” Leo Delibes
- - Taniec Cukrowej Wieszczki” z baletu „Dziadek do orzechów” Piotra Czajkowskiego
- - Taniec niemiecki nr 6 – L. van Beethoven
- „Tritsch – Tratsch - Polka” – J. Strauss II
- Contradanza nr 5 – L. van Beethoven-
- Carmen - Uwertura – G. Bizet
- „Dla Elizy” – L. van Beethoven
- „Jazz Suit March” D. Szostakowicz
W oparciu o te utwory realizowane były różne aktywności dzieci: zabawy paluszkowe, tańce, zabawy z różnymi akcesoriami, ( piłeczkami, wstążkami, kubeczkami, chustkami, liśćmi, pałeczkami, bum bum rurkami, instrumentami perkusyjnymi i innymi), zabawy z gestami, zabawy w kole, w parach.
W oparciu o te utwory realizowane były także muzogramy czyli układy znaków graficznych, opracowanych zgodnie z przebiegiem danego utworu muzycznego, a które są świetnym sposobem na ćwiczenia rąk, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej tak bardzo potrzebnych do nauki pisania.
Dzieci uczestnicząc w tych różnorodnych zabawach obcowały z muzyką klasyczną, aktywnie jej słuchały, kształtowały orientacje w schemacie ciała i przestrzeni, doskonaliły pamięć muzyczną, kształtowały poczucie rytmu, rozwijały podstawowe umiejętności niezbędne do nabycia umiejętności czytania i pisania.
Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w projekcie, doskonale radziły sobie z kolejnymi zadaniami- zabawami. W każdym miesiącu jedna zabawa- zadanie nagrywana była i przesyłana do organizatorów projektu.
Na zakończenie projektu dzieci otrzymały indywidualne dyplomy za udział w zabawach kubeczkowych oraz dyplom ukończenia projektu.
Link do filmiku https://www.youtube.com/watch?v=lqLsy3PPNLk